Netflix Frozen Elsa

Netflix – Let it go… Frozen – maart review *

Misschien wist je het al, Frozen is van Netflix verdwenen en nu helaas voorgoed. Rustig, adem, bedwing die tranen, relativeer… Vorig jaar augustus was het al even paniek in de tent omdat de film niet meer in het lijstje te vinden was, net zoals Cars trouwens, maar na een hoop geklaagd keerde Frozen terug op Netflix. (Cars trouwens niet.) Deze keer is Frozen voorgoed achter slot en grendel opgeborgen in de grote Netflixkast. Wederom een hoop boze ouders en ontroostbare kinderen natuurlijk,  dit keer haalde dit item zelfs het NOS nieuws. Ook wij vinden het natuurlijk jammer naar ik denk op mijn beurt: “Kom op, relax, hij ligt voor 9,99 bij Bol…” Het is alleen jammer dat onze blueray-speler alleen stuk is, mede dankzij helpende handjes bij het erin en eruit rossen van talloze dvd’s. Top…. Dan maar iTunes, daar kun je de film ook krijgen.

Persoonlijk ben ik een beetje een braverik (of naïef misschien), want ik ga ervan uit dat Netflix het niet doet om ons te pesten. Het zal ongetwijfeld met geld te maken hebben want uiteindelijk draait daar de wereld van rond, toch? Ik vermoed dat de licentie(s) om Frozen op Netflix te vertonen gewoon verlopen is/zijn en dat het momenteel niet in het financiële plaatje past om deze te verlengen. De Buma Stemra bijvoorbeeld, behartigd de belangen van alle makers van muziek en films. Kijk even op de site van de Buma Stemra om meer te leren over hoeveel geld er in om gaat om bijvoorbeeld een film te mogen streamen. Ja, Disney is natuurlijk een prachtige marketingmachine.. en ja, ze zullen vast wel geld genoeg hebben maar laten we wel wezen, als ik iets zou hebben gemaakt wat geld in de la blijft brengen dan laat ik dat ook gewoon vrolijk gebeuren. Met andere woorden, ik verwacht niet dat Disney op een bepaald punt zegt: “Nou, nu hebben we wel genoeg geld verdient aan Frozen en alle merchendise hoor. Laten we het nu maar gratis aanbieden.” Dokken dus. Netflix moet dokken, wij moeten dokken, iedereen moet dokken. Jammer maar helaas, het is geen vrijwilligerswerk.

Dus kortom: Ik snap het wel, iedereen wil geld verdienen maar we willen ook zoveel mogelijk gratis.  Maar het is niet het einde van de wereld. Alleen het einde van Frozen op Netflix. That’s all.

(Meer ruimte in de financiën voor House of Cards seizoen 5 en Better call Saul zeg ik!!! Kom maar doooooor!)

Liefs,